اطلاعات عمومی > چگونه آنتی ویروس مناسب انتخاب کنیم؟

در دنیای دیجیتال امروز و با وجود انواع ویروس ها و تهدیدات امنیتی نیاز به آنتی ویروس بیش از پیش از حس می شود. اما اینکه از میان این همه انتخاب؛ کدام یک از این نرم افزارها انتخاب مناسب تری هستند همیشه جز مشکلات کاربران بوده است.

البته مایکروسافت در نسخه های جدیدتر سیستم عامل خود به صورت پیش فرض نرم افزار های امنیتی سبکی را اضافه کرده است. در صورتی که شما در زمینه کامپیوتر حرفه ای هستید این نرم افزار ها گزینه مناسبی برای شما به شمار می آیند ولی اگر به دنبال حفاظت همه جانبه هستید بهتر است از یک نرم افزار امنیتی دیگر استفاده کنید.

چندی پیش سایت معتبر TopTenReviews لیست ده آنتی ویروس برتر سال 2016 را منتشر کرد. بر این اساس آنتی ویروس های بیت دیفندر ؛ کسپرسکی و نورتون به ترتیب در صدر برترین آنتی ویروس های جهان هستند. ولی اینکه آیا این آنتی ویروس ها برای سیستم شما مناسب هستند یا نه مبحث دیگری است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

 

                                           

                                                                                                                       ده آنتی ویروس برتر سال 2016

 

یکی از مواردی که قبل از استفاده از هر آنتی ویروسی باید به آن دقت کنید اورجینال بودن لایسنس می باشد . هیچ آنتی ویروسی بدون لایسنس قادر به شناسایی تمام ویروس ها و تروجان ها نمی باشد. به تجربه ثابت شده است که آنتی ویروس های کرک شده حتی اگر به صورت دائم هم آپدیت دریافت کنند باز هم قادر به شناسایی ویروس ها ، بدافزارها و تروجان های جدید نیستند. پس حتما قبل از استفاده از هر برنامه ای سعی کنید ، لایسنس اورجینال خریداری کنید .

قدرت شناسایی و سبک بودن از مهم ترین فاکتور ها در انتخاب یک آنتی ویروس به شمار می روند. در بین ده آنتی ویروس موجود در لیست، بیت دیفندر ، کسپرسکی ، آویرا و ایست از محبوبیت بیشتری در بین کاربران ایرانی برخوردارند.

بیت دیفندر و کسپرسکی آنتی ویروس های سنگینی هستند و برای سیستم های متوسط رو به پایین پیشنهاد نمی شوند. ولی اگر رایانه قدرتمندی دارید بهترین گزینه برای محافظت قوی و قدرتمند از سیستم این دو آنتی ویروس می باشند.

ورژن خانگی آنتی ویروس ایست به نام نود 32 یکی از پرکاربرد ترین آنتی ویروس ها در بین کاربران ایرانی است. این آنتی ویروس همانند آویرا کاملا سبک بوده و تقریبا برای کاربری با هر مشخصات سخت افزاری قابل استفاده است. قیمت این دو آنتی ویروس هم نسبت به دو مورد اول پایین تر است.

لازم به ذکر است تمامی نرم افزار های آنتی ویروس پس از نصب برای کارایی و محافظت بیشتر نیاز به انجام تنظیمات اولیه دارند تا هم در مقابل تهدیدات بهتر عمل کنند و هم سازگاری بهتری با بقیه نرم افزار های سیستم پیدا کنند.

ارسال دیدگاه / دیدگاه کاربران
دیدگاه شما

*
*